Geoblog.pl    milanello80    Podróże    Ameryka Centralna 2022    Rozczarowywująca stolica...
2022

Rozczarowywująca stolica...

Kostaryka
Kostaryka, San José

O tym, że Kostaryka zachwyca swoją przyrodą, zwłaszcza niesamowitą fauną zapewne zdążyłem już przekonać swoimi poprzednimi postami. Jeżeli nie, to ostatnich niedowiarków niewątpliwie przekonam jeszcze kolejnymi postami. Przyrodniczo kapitalny to kraj...

Gdyby jednak za miarę urokliwości kraju przyjąć miernik atrakcyjności jego stolicy, jakby nie było serca kraju, Kostaryka byłaby na szarym końcu długiej, bo składającej się z około siedemdziesięciu krajów, listy krajów które odwiedziłem w trakcie swojej podróżniczej przygody... San Jose, stolica Kostaryki, co by nie powiedzieć, to mało atrakcyjne miejsce. A to i tak daleko posunięty eufemizm...

Jeżeli jego najbardziej wychwalanym budynkiem jest wielce przeciętny Teatr Narodowy(Teatro Nacional), kilka podrzędnych muzeów, parę kościołów, parków, to zdecydowanie źle świadczy o skali urokliwości kostarykańskiej stolicy. Miasto kompletnie nie warte odwiedzin. Jego wielce przeciętny odbiór nieco upiekniają atrakcje okolicy stolicy. Meseta Centralna, pasmo górskie wokół San Jose, kryje kilka miejsc wartych odwiedzin. Niestety, forma ich "sprzedania" potencjalnemu odbiorcy ich wdzięków, zwłaszcza tak wymagającemu jak ja, urąga atrakcyjności tych miejsc. Nijak nie potrafię pojąć, jak wizyta na jakby nie było pięknym wodospadzie La Paz może kosztować ponad 50 dolarów(ponad 200 zł). Absurd w skali światowej... Nijak też nie potrafię przyjąć do podróżniczej świadomości, że dwa potężne, trzytysięczne wulkany ( Irazu - 3432 m oraz Poas - 2697 m) , miast porażać i przyciągać swym majestatem, okazują się być wulkanami dla niedzielnych turystów. Do ich zdobycia wystarczy wjechać wprost na ich szczyty, nijak nie narażając mięśni na żaden aktywny wysiłek. Aż z nostalgią wspominałem zdobycie raptem kilkanaście dni temu, mimo potężnego zmęczenia w jego następstwie, wulkanu Baru w Panamie...

Toteż, reasumując, z pełną powagą śmiem twierdzić, że wizytacja stolicy Kostaryki, również i jej okolicy, nie są punktami koniecznymi w trakcie wizyty tego kraju. Kostaryka ma zdecydowanie piękniejsze, zwłaszcza przyrodniczo, miejsca...