Geoblog.pl    milanello80    Podróże    Azja 2010 (Tajlandia, Malezja)    Dlaczego właśnie tam?

Dlaczego właśnie tam?

Polska, Cieszyn

Jest kilka powodów, dla których na swoją kolejną włóczęgę po świecie obrałem właśnie te dwa kraje.
1)Azja przede wszystkim dlatego, że znacznie bardziej odnajduję się w azjatyckiej rzeczywistości. Do dzisiaj pamiętam z autopsji, znane jest mi również z podróży znajomych, konieczność nieustannej i wzmożonej uwagi, jaką odczuwałem w Ameryce Płd. ( w trakcie wojaży po Wenezueli). Pamiętam poczucie zagrożenia, strzelaniny na ulicach, wieczorne koczowanie w hotelach, miast z miejscowymi. Podróżowanie po tej części świata niesie za sobą zdecydowanie większe obciążenie dla umysłu. Również i dla portfela ten region świata jest mniej przyjazny. Stąd na razie odrzuciłem na bok, podsycane w młodości głównie książkami Fiedlera, marzenia o Ameryce Płd.
Odtąd swą uwagę zwróciłem na Azję. Tanio, bezpiecznie, w towarzystwie niesamowicie sympatycznych tubylców. Szczególnie w tym względzie przekonała mnie moja włóczęga po Sri Lance.
2) Zawsze dużo pisało się o Tajlandii, wszyscy opisywali ją w samych superlatywach. Nadszedł więc czas, by naocznie przekonać się o słuszności tychże sądów
3) Tajlandia to kraj buddyjski, a co za tym idzie niesamowicie otwarty na obcokrajowców. Dla kontrastu pragnę zobaczyć również jak to jest u pobliskich muzułmanów w Malezji
4) Jadę nurkować. A jak wiadomo wody obmywające te kraje, to jedne z najlepszych na świecie miejsc nurkowych.
Powodów znalazło by się jeszcze kilka, ale po co zamęczać detalami, pisać prace monotematyczne. Faktem jest, że jadę i już się na ów fakt niesamowicie cieszę

W planach mam:
- przede wszystkim odpuszczenie sobie Bangkoku z uwagi na niepewną sytuację polityczną (zamieszki opozycjonistów)
- wojaże po południowej, w dodatku głównie wschodniej części Tajlandii (na zachodniej jest pora monsunowa)
- wizytę na Koh Samui, a głównie osławionej Ko Phan Gan
- nurkowanie na Koh Tao
- włóczęgę po muzułmańskim południu Tajlandii
- nurkowanie na malezyjskich Perherentianach
- wizytę w najstarszym lesie deszczowym świata - Taman Negara
- odwiedziny wyżynnego Cameroon Highlands
- rzucenie okiem na kolonialną zabudowę Malakki
- wizytację stolicy Malezji - Kuala Lumpur
- odwiedziny paru innych destynacji, czy to dzięki nadmiarowi czasu (wątpliwe), czy to dzięki fascynacji miejscem