Geoblog.pl    milanello80    Podróże    Malta 2011    Czerwona plaża pod okiem Kalypso

Czerwona plaża pod okiem Kalypso

Malta
Malta, Ramla Bay

Po niedługim czasie docieramy w domniemane miejsce zatoki Ramla. Niestety rudera, ponoć niegdyś willa jakiegoś jegomościa z Rzymu, zasłania widok. Jest jednak jedno miejsce, w dodatku z domieszką mitologii, z którego najpiękniejsza plaża Gozo prezentuje się w pełnej krasie. Tym miejscem jest punkt widokowy przy jaskini Kalypso (Calypso's Cave). W czasach zamieszchłych podobno tutaj nimfa Kalypso więziła samego Odyseusza. Sama jaskinia, dosyć rozczarowująca nora w ziemi, nijak nie potrafi skierować myśli ku bajaniom o czasach mitologii. Co najwyżej chyba dosyć szeroko pojęto interpetować mitologię w zamysłach nadając temu miejscu niezasłużony splendor. Co innego zatoka Ramla Bay. Ta rzeczywiście działa kojąco na oczy, powodując że delikwent podziwiający jej czerwony piasek, może zatracić poczucie rzeczywistości. Być może nawet poczuć się jak w świecie mitologii.
Schodząc z klifu w dół spacerujemy po puściutkiej plaży, napawając się widokiem piasku niespotykanego koloru.
Po niedługim czasie, by zdążyć na jeden z ostatnich promów, kierujemy się przez Nadur ku portowemu miasteczku Mgarr. Droga wije się wśród pól w górę, pozostawiając za plecami widoki na Ramla Bay. Docierając do Mgarru, w ciągu de facto pół dnia okrążyliśmy wschodnią połówkę wyspy, odwiedzając pieszo najciekawsze atrakcje tej części Gozo. Niestety brakło czasu, a właściwie pogody dnia ubiegłego, by zaliczyć i jej zachodnią część. Szkoda zwłaszcza klifów Ta'Cenc i słynnego Azure Window.
Wracając na Maltę odbieramy plecaki z naszego hotelu w Qawrze i po zmyciu z organizmu śladów dzisiejszej włóczęgi, kierujemy się na lotnisko w Luqa. Stąd po nocnym koczowaniu, nie pierwszym już w życiu, odlatujemy wczesnym rankiem z powrotem do Krakowa.
W ten sposób nasza maltańska przygoda dobiegła niestety końca...