Geoblog.pl    milanello80    Podróże    Azja 2010 (Tajlandia, Malezja)    Daleko od cywilizacji, blisko raju :)

Daleko od cywilizacji, blisko raju :)

Malezja
Malezja, Perhentian Islands

Wpis uzupelnie, bo internet jest tu cholernie drogi. Cztery razy drozej niz w Tajlandii. Jutro caly dzien nurkuje. Dobra juz moge uzupelnic.
Rankiem opuscilem tajlandzka granice, nabylem nowy stempel w paszporcie i oniemialem z wrazenia, ale po kolei. Z granicy postanowilem, by nie tracic calego dnia, jak wczoraj, na przejazdach dojechac do portu, skad odplywaja lodzie na wyspy Perhentian, taksowka. Bylo wiec drozej niz winno byc, ale i tak nie najgorzej. Dystans 140 km pokonalem za w przeliczeniu 80 zl. Oj w Polsce byloby znacznie drozej. Przybralem muzulmanskiego studencika, ktory mi wczesniej pilnowal bagazu, fajny gosc. Troche z nim pogadalem o Malezji. A widoki z okna taksowki niesamowite. Piekne meczety, wspaniale palace - wszystko to swiadczy o niesamowitym poziomie cywilizacyjnym tego kraju, skad inad slusznie zwanego tygrysem Azji. Bogactwo tutejszych ludzi rzuca sie w oczy, smiem twierdzic, ze cywilizacyjnie byc moze bija nawet nas na glowe. A to przeciez ponizana przez wielu Azja.
Szybka lodzia dotarlem po poludniu na wyspy Perhentian. Kolejny raj na ziemi, ktore dane mi bylo zobaczyc. Wyspa jest miejscem jakby zapomnianym przez cywilizacje. Prad i to kilka godzin dzinnie wytwarzaja tu generatory, nie ma drog, wode dowozi sie z ladu, nie m bankow, etc. Jest za to kilka restauracyjek, szkol nurkowych i pare drewnianych, bardzo prostych kurnikow do spania. Ceny dosyc wysokie, ale wszystko mozna wytlumaczyc trudnosciami logistycznymi z dowozm produktow. Internet, jak juz wczesniej pisalem - wolny i drogi.
Popoludnie pierwszego dnia oraz caly kolejny spedzilem na byczeniu sie. Generalnie za wiele tu nie mozna robic. Poszedlem tez na druga strone wyspy, przez dzungle znajdyjaca sie posrodku i rozdzielajaca Long Beach od Coral Beach. Trasa zajmuje sic! 10 minut i to wolnym tempem.
Za to trzeci dzien byl pelen atrakcji nurkowych. Szczegolnie drugie nurkowanie zapadlo mi w pamieci. Nurkowalismy we wraku statku, ktory zatonal z pokladem cukru wewnatrz. Nie moglo wiec byc inaczej niz tylko slodko. Jest tam jedno miejsce, jak w filmach, gdzie mozna wyjac waz podajacy powietrze i porozmawiac z kompanem nurkowym, choc powietrze tam jest strasznie stare, wiec szybko trzeba oddychac znow z butli.
Trzy dni na Perehentaianach minely jak z bicza strzelil. Pozostaly rozwazania, czy tu zostac, czy moze uderzyc gdzies indziej. Mimo wielkiego zalu, podroznicza natura wybrala druga opcje.
Zegnajcie cudowne Perhentiany, wierze, ze jeszcze kiedys tu wroce.