Geoblog.pl    milanello80    Podróże    Ameryka Centralna 2022    Komercha pełną gębą...
2022

Komercha pełną gębą...

Kostaryka
Kostaryka, Playas del Coco

Pisałem kilka postów wcześniej, że kostarykańskie plaże od strony pacyficznej nie robią szału. Tamtejsze, w środkowej części wybrzeża i tak jakieś tam pokłady urokliwości w sobie mają... Okazało się po czasie.

Jadąc w kierunku północnym, wybrzeże pacyficzne wydaje się mniej urokliwym i mniej przyjaznym niemasowej turystyce, niż to ma miejsce w środkowej części wybrzeża. Liberia i jej okolice to domena czarterowych lotów i masowej turystyki. Takie miejsca, właśnie z uwagi na swój "masowy" charakter, nigdy do mnie nie przemawiały. Tłumy ludzi, ceny z kosmosu, gwarno, kompletnie nie moje klimaty... W dodatku to miejsca niebywale suche w tym okresie roku, więc zieloności tam mało. Dominuje suche powietrze, podobnież suchotą bijącą szata roślinna. Półwysep Nicoya wręcz zdaje się być nią w całości opanowany. Jeżeli dodać do tego ewidentnie przeciętne plaże tych okolic, nie może dziwić, że nijak nie byłem zachwycony pacyficznym wybrzeżem Kostaryki...

P.S. Z biegiem czasu konstatuję, że i po samej Kostaryce sporo więcej sobie obiecywałem... Szału nie ma...