Geoblog.pl    milanello80    Podróże    Ameryka Centralna 2022    Pogranicze rzadko uczęszczane...
2022

Pogranicze rzadko uczęszczane...

Honduras
Honduras, Ocotepeque

Od dłuższego czasu głowiłem się, jak przedostać się do sąsiedniego Salwadoru, któremu chciałem poświecić kilka ostatnich dni moich wojaży po Ameryce Centralnej. Mało go ostatnio doświadczyłem, a chciałoby się więcej. Wyczerpałem też swój pomysł na Honduras, większość z miejsc, które chciałem odwiedzić, udało mi się zobaczyć.

Najrozsądniejszym było chyba skierowanie się w kierunku południowym, ku stolicy kraju Tegucigalpie i dalej w kierunku przejścia granicznego El Amatillo, które pokonywałem już wcześniej, jakiś miesiąc temu. Nie chciałem jednak jechać przez owianą mroczną sławą honduraską stolicę, a dwa w planach miałem wizytowanie środkowego Salwadoru, nie jego południowych rubieży. Tym bardzie, że za kilka dni musiałem się stawić na lot z Salwadoru (stolicy) do Panamy, a dalej już na powrót ku Europie.

Uznałem, że spróbuję wjechać na dosyć dzikawe przejście turystyczne w północno-wschodnim krańcu kraju - Ocotepeque/El Poy. Znad jeziora Yojoa to 314 km. I konieczność wracania przez osławione złą opinią San Perdo Sula, i dalej drogą którą już onegdaj pokonywałem opuszczając cudowne ruiny majańskie w Copan, by dopiero na rozwidleniu dróg w La Entrada, pojechać ku pogranicznemu Ocotepeque.
Raczej wątpiłem, czy jestem w stanie te 4 autobusowe przesiadki ku granicy zrobić w jeden dzień. Ciężko...

Na wieczór dostałem się do Ocotepeque, na tyle późno, że przekraczanie granicy, pomny wcześniejszych doświadczeń, wieczorową porą, nie miało sensu. W tego typu krajach, przekraczanie granicy w ciemnościach, nigdy nie ma sensu...
Zostałem na noc, w całkiem przyjemnym hoteliku. Rankiem poszwendałem się po uliczkach miasteczka i przed południem opuściłem po kilkunastu dniach Honduras.

Mimo złej sławy, bardzo przypadł mi do gustu. A miasteczko Ruinas de Copan wraz z latającymi Arami nad pomajańskimi ruinami na pewno będzie jednym z highlightów zimowych wojaży po Ameryce Centralnej.